Sunday, November 21, 2010

Siapa Kawan Sebenarnya



Dalam hidup ini, kita akan bertemu pelbagai jenis kawan.
Bergantung kepada diri sendiri untuk memilih kawan-kawan yang sebagaimana kita suka

Sejak kecil lagi aku sudah ada kawan.
ada kawan yang bawa aku mencari ilmu
ada kawan yang suka jahanamkan hidup
ada kawan yang ingatkan aku bila terleka
ada kawan yang ambik kesempatan
ada juga yang tidak boleh harap

mommy aku pernah bagi nasihat
hati-hati bila memilih kawan
ada kawan yang suka bantu kita untuk naik dan berjaya
ada kawan yang suka tengok kita gagal dan menderita
tanpa ilmu dan jati diri yang kuat
hidup kita memang mudah dipengaruhi oleh perkara
negatif yang menyeronokkan
berdasarkan pengalaman, aku akui peribadi aku banyak berubah oleh pergaulan

oleh itu, hati-hatilah memilih kawan.


Nota Si Kecik : 

No comments:

Post a Comment