Saturday, July 02, 2011

Saya mengaku, Saya Salah


Sejak kebelakangan nih saya selalu buat salah. Bercakap tentang kesalahan, totally semua manusia pun suka buat salah kan.? *saya saja* Dan lagi salah bila ada yang tak suka minta maaf. Tapi belum lagi sebut pasal masalah untuk memaafkan yang salah. 

Saya sebenarnya tergolong dalam kalangan yang tak suka minta maaf dengan orang. Bukan apa, kadang kadang saya rasa bila minta maaf ada sesetangah orang tu ketawa kat belakang kita. *bersangka buruk nih* Cuma beberapa perkara saja saya buat kalau nak minta maaf.

  • saya akan perhatikan kalau irang tu masih marah atau tidak. Kalau tak, saya buat buat bodoh like nothing happened before. 
  • Mendiamkan diri. 
  • Kalau still marah, saya akan guna pelbagai medium like message, facebook or skype. erk? As long saya tak jumpa orang tu.
Tapi serius bila saya rasa saya buat salah, saya tak boleh tidur lena. Asyik nangis saja. Saya tak tahu macam mana nak bercakap. Jangankan cakap, tegur pun tidak. 

And lagi satu, kalau ada kawan kawan yang lambat balas mesej sampai berjam jam, berhari hari. Jangan sesekali think bad about them. *pandai saja bagi tips, padahal saya sendiri* Just find out what really happen.

Bila sudah bermaafan memang normallah dah tak macam dulu. Tapi usah bimbang, lambat laun semuanya akan jadi seperti sediakala. InsyaAllah. :)


1 comment:

Mohd Salehin Tega Othman said...

a'kum...btw thanks fr following my blog.I followed u back...I like reading this...slmt berknlan...hehe...

Post a Comment