Monday, May 28, 2012

Sebab Kita Kan Kawan


Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.

*******

Minggu ini berjalan dengan pantas. pantas. pantas sekali. Ada yang menggembirakan dan ada juga sebaliknya. Tapi yang sebaliknya tu lagi banyak. Huhu. Nak tahu kenapa? No, no, no. Mana boleh kasi cerita. 

Bukan ni yang aku nak cerita. Sebenaqnya cheq nak habaq dekat u'olls. Hihi. Aritu kan kitaorang outing dekat The Curve. Saja pergi ambik gambar, jalan jalan, ambik gambar, makan makan. Selalu pi lepak dengan aunty, uncle, and my cousin. Kali ni versi bersama kawan kawan sekelas. Dengan menaiki kereta viva silver yang disewa setengah hari RM45. Sumbat saja enam orang dalam kereta tu, muat juga. Pandai-pandailah kan. Ikut jalan darat yang tak berbayar lebih sedap dipanggil takda tol. Because of what, perjalanan perlu dibajet sebaik-baiknya. Kitaorang bukannya banyak duit nak nak pula hujung semester tahu sajalah macam mana kan. Okay, memandangkan aku dah selalu pi situ mestilah tugas aku pandu arah kan. Alaa macam gps gitulah. Tapi hampeh, aku agak pick up sikit kalau lalu jalan yang aku tak biasa. Fuhhh. This is best bro! Sesat, pusing pusing round about, paling best kena hon dengan segala macam kereta. weyh kami sesat okay. tolong faham keadaan kami. kami agak buntu. Kesabaran diuji agak berjam-jam juga. Tapi tak apa yang penting sampai. :))

Misi utama kami adalah untuk bergambar dan search for artis. Ahaa. Dan kami agak bertuah kerana dapat berjumpa dengan Aril Af, Zahid Af, Kilafairy, Adi Fashla and adalah dua tiga orang tu kan. Aku ingatkan adalah adegan nak menjerit nak bergambar or signature. itu cuma dalam tv. yang ni kitaorang buat tak tahu. tengok je lah. misi tercapai ! seterusnya misi untuk bergambar.

*Kedai Haiwan
aku pun tak tahu nama kedai tu. ngee~~








*At The Garden*
tempat ala-ala taman gitu. 
tak kisah lah orang nak cakap apa nak tengok pelik dan menjengkelkan
yang penting kitaorang happy happy


aku suka part ni. lama tak merangkak.
semata-mata nak masuk kat rumah kecik tu ha.

wawa, dah nampak macam gergasi. Oh no!!

cantikkan. siap ada buaian.
cuba tengok ada note "untuk kanak-kanak 20kg kebawah"
tapi yang naik tu double lagi kot. hehe.





terus berjalan

*Restoran Jepun*
????
tak tahu sebenarnya


*Candylicious*
macam macam jenis ceklat ada dekat sini
macam warna macam bentuk. boleh buat buah tangan or hantaran kahwin
tapi fyi aku tak suka makan coklat jadi tak payah buat hantaran ea
owh ya, ceklat tu bukan coklat cadbury ke coklat coklat
tapi gula-gula. okay. :)

muka letih dah ni. tapi still boleh bergambar.



lampu lampu yang menceriakan suasana. erk?
macam tak je an.

*Bandar Utama Toilet*
nama nak gempak je ka
padahal tandas dekat bandar utama
masuk free takda fee pun, so kalau nak membuang hajat ke apa
sama-samalah kita menjaga kebersihan tandas 









ini adalah gadis escalator

terus dan terus berjalan lagi
.
.
.
\/
cari jalan keluar



lepas keluar je kitaorang pergi rumah aunty dekat area area tu jugak.
lebih kurang sejam stay dekat rumah. tunggu aunty balik sebab aku nak ambik aku punya nutrisi tambahan.
ahaha, berat mencecah 44 kilogram meaning berat i around 43 kg something
dah banyak makan hati kot aku ni sampai berat turun dengan mendadaknya
sangat keding okay

dah lah sepet kurus pula kan
whatever lah yang penting bahagia.
*mata pandang atas tangan dekat bahu*

fakta berat ideal aku yang sepatutnya,
162 - 110 = 52 kg
(tinggi) - (aku kurang pasti apa) = berat yang ideal

bermakna aku kena tambah 8 kilogram.
cantik ! makan sajalah kalau macam ni.
makan. tidur. makan. tidur.





hari itu kitaorang sampai kolej around 2 pagi. memang sah sah lah pak guard tahan pastu kena tulis nama. pak guard pula grrrrrr.. bukan garang tapi tegas. tak kesah lah. aku dah mengantuk. jangan dia suruh macam macam sudah. kitaorang tak habis dekat situ, kitaorang kena bungkus pula hadiah untuk friendly sofbol esoknya dengan budak kelas lain. bungkus bungkus balik bilik sangatlah lewat dan berbaki beberapa jam je lagi sebelum matahari terbit. kelas jam lapan pagi.

*******

okay sekarang aku dah betul-betul mengantuk.
selamat malam.


No comments:

Post a Comment