Monday, April 29, 2013

AKU NI JENIS MEMILIH KAWAN

Assalamualaikum, Hi
My Dear Super Duper Diary

perasan tak aku selalu je update entry tengah malam. oh my dear diary. kalau bukan dekat sini aku nak cerita dekat siapa lagi. motif nak perbanyakkan post dalam diari maya ni. 

..............................................................................................

kawan?
siapa kawan aku?
budak diyana ni ada kawan juga ke?

bagi aku. kawan tu orang yang kenal kita, tak semestinya bercakap depan-depan. ada juga kawan alam maya. alaa macam dalam facebook. aku asyik komen yang dia. dia komen yang aku balik. now, dah ada twit twit, insta insta, vlog and something like that. tapi perasan tak kalau terserempak or jumpa depan-depan, kita mungkin tak bercakap pun dengan dia. kalau bagi aku lah, mungkin masalahnya datang dari diri aku sendiri. sebabnya aku ni pemalu. tapi dia tetap kawan aku. cuma, friend dekat facebook, twitter, blog and etc.

aku tak pernah nak memilih dengan siapa aku nak berkawan. sebab aku suka berkawan dengan ramai orang. kekadang orang dekat bus stop pun aku bawa menyembang. friendly tak. cuma masalah sekarang dengan budak-budak. aku kurang sikit nak bercakap. sorry budak-budak. hihi. aku tak approve friend request. for this time being aku lebih berhati-hati untuk approve teman-teman facebook. sebab kebanyakkan yang ada hanyalah fake semata-mata. maaf ikhlas dari hati. bagi aku ada yang nak add semata untuk stalk. mencari bahan untuk bercerita. kan. kan. kau tak payah nak berdalih. aku tahu siapa sebenarnya kau!  *tangan dibahu mata keatas* puuiihh.

siapa cakap aku takda kawan. ini bff tau. almost eight years.

bukan aku tak ada kawan. aku ni spesis yang tak suka berkawan dengan orang yang aku tak suka. kalau aku tak suka, maka aku takkan nak dekat dekat dengan orang tu. jahat tak aku. nampak seperti sombong dan bongkak bukan. MasyaAllah apa nak jadi dengan aku ni. aku cuma tak nak jadi hipokrit. depan cakap lain belakang cakap lain. dekat belakang bukan main nak mengutuk dan mengkritik tapi dekat depan macam suci bagai pula kan. i'm not type human being like that okay. lagi satu sebab hati saya tidak tenang. haha. apalah yang merepek. macamlah ada orang nak serang aku kan. poyo lah kau diyana.

bukan aku tak nak berkawan. tapi aku lebih suka berkawan dengan orang yang ada prinsip. prinsip yang bukan dimulut semata-mata. tak kesahlah dia miskin ke kaya ke, rajin ke tidak ke, atau sewaktu dengannya. yang pasti dia ada prinsip dan takkan senang jatuh or putus asa. motif apakah seperti ini diyana weyh. last but not least, aku suka dengan orang yang motivated and inspired. sebab diorang boleh jadi sumber inspirasi. maybe. haha. maklumlah tahap motivasi aku ni kadang naik kadang turun. tak menentu.

sebab itulah, bila kita berkawan dengan orang baik-baik maka baiklah kita. bila kita berkawan dengan orang yang pemalas macam ni macam tu maka kita juga berpeluang untuk terikut-ikut dengan perangai seperti itu. oleh itu murid-murid miss diyana sekalian, kuatkanlah iman kamu bila berkawan dengan berbagi-bagai human being yang ada dimuka bumi ini. :]

okay, sambung assignment rehab. ngee~~


keep in touch, diyanatjuman


No comments:

Post a Comment