Monday, October 21, 2013

Putus cinta. Its okay, life must go on.



credit to tumblr

sebelum aku nak melelapkan mata. aku nak repost entri ni. aku dengar-dengar bulan ni macam ramai yang putus cinta. ada juga yang frust menonggeng katanya. aku pun tak terkecuali. wah ! ada statement berani mampuih. bhahaha. kau tengok siap boleh gelak-gelak.

just beberapa hari ni aku tengok ramai yang update status putus cinta dekat laman muka buku. hujung-hujung tahun ni bulan putus cinta sampai tertonggang terbalik ea? pelik aku. menggunung curahan hati sampai ada yang tak nak makan, tak nak study, tak tu, tak ni. ish ish ish kuat sungguh penangan cintamu itu ya.

just chill lah. putus cinta kot. bukan putus nafas, putus nyawa, putus makanan, putus segala putus. life must go on. tak payah lah sampai buat kerja bodoh. better sibukkan diri dengan kerja berfaedah. 

memang la aku tak nafikan putus cinta tu, sakit. aku pun pernah rasa. sakit-sakit pun tak kan la sampai putus wayar kat otak sampai nak fikir bunuh diri. come on lah ! kumbang bukan seekor. bunga bukan sekuntum. kalau dah tak ada jodoh. terima dengan hati yang terbuka luas. jangan kenangkan kenangan hampeh dengan ex tu. tapi sesekali tu boleh la nak kenang kenangkan. miahaha. 

sebulan bersedih tu kira normal. ogosh, lama kot ! bagi seminggu cukup lah. ni kalau bertahun. tak ke ex bertepuk kaki happy menggila ? mana la tahu ex tu dah dapat pengganti ke. tengok kita frust menonggeng. silap-silap dia boleh joget celebrate kekecewaan kita. erghh tak boleh tak boleh.

bagi yang pernah alami putus cinta ni. buatkan kita makin kuat nak hadapi ujian dalam percintaan pada masa akan datang. sebab dah ada experience. even dugaan sebesar gajah pun dah boleh hadap. 

hidup ini macam roda. lepas gembira. kita akan sedih. lepas tu derita. kemudian kebahagiaan dijanjikan semula. jangan risau la. jodoh dah ditentukan sejak kita dari perut lagi. dear jodoh, saya tunggu ! :)

keep in touch, DiyanaTjuman

No comments:

Post a Comment