Sunday, January 31, 2016

Bukan nak curi pun




mudah terhibur. bagi aku, sometimes pekerja tu follow ada pro dan contranya. kita tak bolehlah nak judge terus. kesian dekat pekerja tu. cuma tu lah kalau timing customer datang tu mood tengah swing memang siaplah pekerja tu kan. tak pun customer baru lepas ambil duit gaji, mungkin dia akan cakap, "kau ingat aku takda duit ke nak beli". tak pun customer kerja bagus pangkat tinggi, "woi aku dg41 kot, kau ingat aku takda duit ke nak bayar" hahaha. okay merapu.

tapi kan, bila pekerja tak follow mulalah kita cakap pekerja tu pemalas lah, makan gaji butalah and so bla bla bla. tapi kadang ada juga pekerja yang memang pemalas tahap dewa langit ke tujuh. mengalahkan boss, anak boss pun tak macam tu. 

ada juga case, kalau kau masuk kedai pakai smart, naik kereta macam orang ada-ada. pekerja tu mesti layan kau baik punyalah. cuba kalau kau pakai selekeh, pandang sebelah mata pun tidak. kesian kau diyana. kalau berhadapan dengan pekerja yang bajet boss yang layan macam tak nak layan pastu layan kau macam sampah macam pengemis macam takda duit memang naik darah juga. that's me diyana. kalau kena dekat diri sendiri aku boleh tahan lagi, tapi selalu keluar ke pekan dengan mammy, pekerja buat hangat hangat tahi ayam, pastu mulut tak control. sorry to say, memang aku maki. ehh tetiba teremo pula. 


sekian merapu untuk january, 31
aku kau, aku kau.

No comments:

Post a Comment