Tuesday, February 09, 2016

Tumpang kereta member



Bagi pendapat aku lah kan,

No 1 tu aku still boleh kompromi lagi as long as tak melampaui batas. Kalau dah minta hantar ke sana ke sini ke sinun sitok memang sendiri mau beringat. Kekadang tu kawan ada hal lain nak buat tapi sebab nak jaga hati kawan plus ada juga sayang sikit kat kawan kenalah juga hantar kau ke sitok sinun tu. So pandai-pandailah cover.

No 2, pun aku okay selagi kau tak bangun tidur dan merungut, ehh tak sampai lagi ke? tak sampai lagi ke?. Kau sepatutnya beruntung sebab aku tak tertidur masa drive dan buat kau tidur untuk selamanya. Pastu jangan berani kau tinggalkan sisa-sisa air basi tu. 

No 3, yang ni aku paling sentap. Aku bawa kereta cenonet murah je. Hormatilah harta kawan. Berdiri bulu-bulu roma aku dengar kau tutup pintu dengan bersungguh-sungguh tu. Bergegar taik-taik telinga aku. 

No 4, hmm yang ni jarang jadi kat aku. But I still consider don't ever do that to my car.

Sebagai penambahan;

No 5, jangan buat kereta aku macam stor. Nak nangis tau aku tengok bila orang dok baling-baling barang kat dalam kereta. Kot ye pun nak letak barang, mohonlah kemas elok-elok. Biar sedap mata memandang.

No 6, jangan tinggalkan sampah dalam kereta aku. Dah sampai rumah angkutlah sekali sampah kau buang. Takkan aku pula kena mengutipnya. Tu tak kira yang sisip kat tepi kerusi. Hadoiii.

No 7, last but not least jangan merokok dalam kereta aku.!!!

Hahaha. Aku syak lepas ni takda orang nak tumpang kereta aku. Sorry guys, kalau kau memang kawan masa aku jatuh masa aku naik, aku tak kesah tapi kalau tetiba bila orang dah maju sedikiiit saja kau tetiba nak mengaku kawan, lu pehal bro? Ehehe. Sekadar peringatan dan pendapat je. Kekadang kita tak perasan kita buat sedemikian rupa. Aku pun pernah tumpang kereta member juga sepanjang aku study. Jangan marah tau :)

Lots of love, D.

No comments:

Post a Comment