Thursday, May 20, 2010

Terima Kasih Mummy

budak diyana ni berumur 3 tahun

Orang kata aku lahir dari perut mamy.
Bila dahaga, yang susukan aku mamy.
Bila lapar yang suapkan aku mamny.
Bila keseorangan yang sentiasa di samping aku mamy.
Kata mummy, perkataan pertama yang aku sebut, Ma!
Bila bangun tidur, aku cari mamy.
Bila nangis orang yang pertama datang mamy.
Bila maw bermanja, aku dekat dekat dengan mamy.
Bila sedih orang yang boleh pujuk aku, mamy.
Bila nakal, yang marah aku, mamy.
Bila merajuk, yang pujuk aku juga mamy.
Bila aku buat salah, yang kuat marah aku mamy.
Bila takut, yang tenangkan aku mamy.
Bila maw peluk, aku suka peluk mamy.

Aku selalu teringatkan mamy.
Bila sedih aku mesti telefon mamy.
Bila seronok orang pertama aku bagi taw mamy.
Bila bengang, aku suka luah dengan mamy.
Bila takut, aku selalu panggil 'Makkkk!!'
Bila sakit orang yang paling risau mesti mamy.
Bila maw exam orang yang paling sibuk juga mamy.
Bila ada masalah, orang yang paling risau mamy.

Yang masih masak makanan kegemaran aku, mamy.
Yang selalu berleter dengan aku mamy.
Yang selalu puji aku mamy.
Yang selalu nasihatkan aku mamy.
TERIMA KASIH MA.

No comments:

Post a Comment