Tuesday, December 25, 2012

Satu Daerah Satu Industri MITC Melaka

Assalamualaikum dan Hello readers 

wah agak lama juga aku menyepi dari menaip blog kerana kesibukan aktiviti seharian. terima kasih kepada mereka yang sudi datang ke blog ini walaupun kurang update sejak dua menjak ini. cerita cerita dekat blog ni pun bukanlah menarik sangat. cukuplah buat dia yang suka stalker page aku. blog ni pun dibuat just for fun saja. anyway, dalam pada sebulan daripada update lepas aku ada join tarian untuk kebudayaan Sabah. so, i nak share beberapa picture.

SATU DAERAH, SATU INDUSTRI
MITC, MELAKA
5 DISEMBER 2012 - 8 DISEMBER 2012


yang ini antara yang sempat nak ambik gambar. ikutkan nak bergambar sakan. tapi rasa laen pula kan. nama pun job menari takkan nak pi jalan-jalan. ha satu lagi, orang asyik nak bergambar kami. macam retis pula time tu. berangan sekejap la yek.

HARI PERTAMA
PAKAIAN TRADISI KAUM BAJAU 



   

HARI KEDUA
PAKAIAN TRADISI KADAZANDUSUN
*teladiubahsuai oleh aku :)*






   
HARI KETIGA
PAKAIAN SUKU KAUM MURUT 
*telah diubahsuai oleh aku juga :)*






bersama orang kuat yayasan sabah & aunty yang make up kitaorang
nak harapkan diri sendiri nak bubuh make up boleh jadi ju on kang
(^__^)

gadis dan bunga bersama bamboo band (bagi nama sendiri) dan penyanyi 
kebanyakkan pengujung lebih tertarik untuk mendengar lagu anak kampung
berbanding lagu-lagu seperti tinggi kinabalu, jambatan tamparuli and etc

uolls perasan tak dengan saxafon bambo dan orangnya tu. dia adalah pemenang untuk inovasi bagi tahun ni tak silap aku. dia orang yang sangat fokus dalam kerja yang dia buat. last but not least, hari ni hari ketiga. hari terakhir berada dibumi bersejarah. haruslah, bergambar. tak begitu. orang-orang semua sporting gilak. hahaha. rasa sedih pula bila kena balik awal. rindu dekat bamboo band. rindu dekat mak cik and pak cik yang buka booth dekat situ. rindu dekat big boss. dekat pengunjung and mereka-mereka semua. miss you olls. terima kasih sebab melayan karenah aku dengan cik ayin awang tu. okay, sempat juga kitaorang berdua menyanyi. bila orang mengantuk disorong bantal. nyanyilah. tak kesahlah orang nak cakap tak sedap ke apa. janji nyanyi. 

itu saja nak cerita. 
Thanks for reading :)

No comments:

Post a Comment