Tuesday, May 31, 2011

Gadis : Tanda Kau Dah Terlalu Lama Single




Hari itu saya ada baca tentang entri ni. Agak kelakar juga tapi mungkin ada betulnya. Siapa tahu kan. Hihi.
okay, jom baca !

1) Kau rasa sedikit jealous bila kawan kau dapat sms/call daripada pakwe.
Saya tahu. Kau mesti cakap tidak kan? Kan? Mesti kau cakap kau tak kesah. Kau boleh hidup sorang-sorang. Takda lelaki pun kau boleh jalan dengan hidup kau. Pastu kau bagi alasan kau ada family, ada kawan-kawan. Hello itu lain tahu? Tapi taka pa, saya tahu jauh di sudut hati kecil kau tu mesti terselit perasaan nak ada pakwe juga kan? Cuma kau ego tak nak orang tahu, tapi awas kadang-kadang orang boleh detect  jugak bila tengok dari tingkah laku kau tu.
2) Mula menjinakkan diri untuk berhias
Alahai, bila kau dah terlalu lama single mesti kau aka nada satu perasaan nak berhias. Alah nak lawa-lawalah. Bukan apa, nanti sampai satu tahap kau mesti akan rasa tak ada orang yang nak kat kau, then masa tu lah kau mula berhias-hias, pakai make-up, dress up dan segala macam yang kau rasa boleh buat orang tertarik dengan kau. Yalah kau kan dah single, tak salah kalau kau nak test market kau. Semua orang berhak begitu jugak dengan kau.

3) Kau mula berasa tabah dalam kehidupan
Alah maklumlah kau kan hidup menbujang, perempuan pula tu. Mestilah kau akan rasa tabah dalam menghadapi kehidupan yang penuh pancaroba ini. Kau tak kan peduli apa orang cakap sebab kau nak buktikan yang kau singe pun kau boleh hidup kan. Kau akan mula menceritakan ketabahan kau dalam melalui kehidupan single ini. Mana lah tahu ada lelaki yang terharu dengan cerita kau, lalu kau mendapat seorang pakwe. Hehe.
4) Berat badan kau makin naik
Hah, mesti kau tak percaya kan. Tapi tak mustahil boleh terjadi. Kau kan single ap kau kesah. Bukan kena jaga badan. Kau rasa tak perlu pun semua tu.
5) Internet menjadi teman setia kau
Bila dah single nak tengok henpon pun jadi malas. Bukan ada yang nak call ke mesej ke. Jadi kau pun surf lah internet kau mula cari kawan-kawan dekat situ. Kau kan single tak ada sapa nak marah kalau kau nak cari jodoh dekat situ sekali pun. Tapi aku nak ingatkan dekat kau jangan stalk ex-boyfriend kau dah la. Nanti kau yang makan hati tengok dia bahagia dengan awek baru.


4 comments:

Aweyn said...

saya single dan point yang terakhir itu sgt betul. hp langsung x dipandang. haha

Diyana Tjuman said...

dulu saya pun macam tu jugk. hihi

azalia hjsalleh said...

suka entry nie
sbb nie sume apa yg kita rasa di waktu ini
yg penting tabah & bdn makin naik

Diyana Tjuman said...

hehe. entry nie pun share dari org.
ada btulnya and ada juga tdak.
hihi

Post a Comment