Showing posts with label Dunia SukanKu. Show all posts
Showing posts with label Dunia SukanKu. Show all posts

Sunday, January 26, 2014

SUKIPT 2014


Assalamualaikum, Hi
My Dear Super Duper Diary Online





SUKIPT 2012
Talking about SUKIPT. Beberapa hari lagi SUKIPT 2014 akan berlangsung. For those yang masih tak tahu tentang SUKIPT uolls boleh ke laman web rasmi SUKIPT click here. Kejohanan Sukan Institusi Pengajian Tinggi (SUKIPT) 2012 julung kali diadakan menggabungkan empat majlis sukan utama IPT iaitu Majlis Sukan Universiti Malaysia (MASUM), Majlis Sukan Institusi Pengajian Tinggi Swasta (MASISWA), Majlis Sukan Politeknik (MSP), serta Majlis Sukan Kolej Komuniti (MASKOM). 


Antara acara yang dipertandingkan adalah badminton, bola jaring, bola tampar, bola tampar pantai, catur, karate do, memanah, menembak, olahraga, ragbi 7s, renang, sepak takraw, taekwondo, tenpin boling, dan tenis. Manakala acara petanque sebagai acara selingan kejohanan.


SUKIPT 2014
SUKIPT 2014 mensasarkan penyertaan sebanyak 110 kontingen. Lebih 10,000 atlit, sukarelawan dan petugas terlibat kali ini. Sebanyak 24 acara yang akan dipertandingkan secara keseluruhan in which SUKIPT 2014 masih mengekalkan 16 acara daripada edisi SUKIPT 2012. Lapan acara baru yang dipertandingkan adalah pencak silat, lawan pedang, hoki, judo, softball, skuasy, boling padang, petanque dan woodball sebagai acara pertunjukkan. Secara keseluruhannya sebanyak 251 pingat emas, 251 pingat perak dan 339 pingat gangsa yang dipertaruhkan. 

3 - 16 februari 2014
UiTM Shah Alam

oh mr musang pandan

Wow! Entah kenapa bila tengok video promo SUKIPT dekat atas rasa meremang bulu roma. You know what bila berada di arena sukan ni perasaan dia lain sikit. lebih-lebih lagi bila kita tengok member-member kita tengah beraksi then kita pula bersorak. serius, lain babe. memang sedih juga kali ini tak dapat join sukipt. dan yang lebih menyedihkan lagi tak dapat nak bagi sorakan dekat rakan-rakan seperjuangan. dear team taekwondo upsi, I hope our team kali ini dapat menambah pingat dalam game taekwondo. impossible is nothing. oh ya, musnahlah harapan saya nak berjumpa dengan menteri belia dan sukan tu. 

do visit www.sukipt.com.my for more information about sukipt.

LAMAN SOSIAL SUKIPT. FEEL FREE TO LIKE & FOLLOW

Sunday, November 03, 2013

Karnival MASUM Siri III UMS, Sabah

Assalamualaikum, Hi
My Dear Super Duper Diary Online


rajin pula aku godek-godek belog aku ni. selepas beberapa tahun baru perasan takda pun cerita karnival masum taekwondo dekat sabah dua tahun lepas. tak tahu lah pula kalau dah buat tapi sudah terdelete. anyway nak cerita rasa yang sangat bertuah bila dapat sponsor tiket flight untuk game taekwondo dekat sabah. wuhuuu. balik sabah aku hari tu. tapi balik cukup-cukup sekadar dapat bau-bau sabah. bau tu penting hokay! lain tempat lain baunya. kalau perasan lah. dan disebabkan aku terlibat dengan game, maka aku tak berkesempatan untuk balik tidur rumah sendiri. walau apapun tetap bersyukur. sempat juga jumpa family walaupun sekejap. bukan senang nak dapat sponsor macam tu kan. lagi pun yang ni versi special punya, datang sabah bersama wira wati upsi. I mean atlet-atlet tersohor upsi. bhahaha.  

Welcome to Sabah
17 - 20 Mac 2011
Universiti Malaysia Sabah


that time budak diyana ni dapat bronze medal
that time juga budak diyana ni main kategori fly weight
sebabnya that time budak diyana sangat happy kan
so dia tak boleh control habit makan
dalam beg dia kan sentiasa ada makanan

bronze medal for upsi
fly weight category
thanks for mom and daddy yang datang dihari perlawanan
love both of you ! muahhh !



sehari before tournament team taekwondo and team takraw upsi buat training dekat pulau. wuhuu
PULAU MANUKAN
tapi takda kenangan gambar langsung dekat sana
sebabnya semua gambar terdelete dan masa tu aku sorang je bawa kamera
ceritanya, ada satu malam tu kitaorang main kejar-kejar
stylo punya kejar-kejar sambil pegang kamera
last-last tak sedar jari menekan butang format
tapi bukan aku yang buat. aku yang mengejar orang memegang kamera tuh
tapi nak buat macam mana. dah terformat. terima hakikat je lah.


cuma cerita yang tak boleh lupa dekat sini, bila sorang brader tu tertinggal dekat pulau tanpa disedari
betul-betul nak sampai jeti kk baru perasan. bhahahaha. nasib baiklah kak helen perasan kalau tak..
pecah perut gelak weyh. boleh pula tertinggal dekat sana. ingat dalam tv je weyh

DINNER AT KAMPUNG NELAYAN
maka disinilah bermulanya siri kejar mengejar diantara budak taekwondo dan budak takraw
yang akhirnya menyebabkan kehilangan gambar-gambar cerita diatas
dua-dua kalah ! tiada sapa menang. padan muka !


ha, abang ni lah yang dikejar-kejar tu !
hahahaha.

TAMAN-TAMAN SABAH




ya, budak diyana tu tetap dengan jelly-jelly dia
tak sah kalau tak makan
haih !

team taekwondo & team takraw
feeling baru sampai sabah juga lah ! hehe


TEAM TAEKWONDO UPSI

TEAM TAKRAW UPSI




ni adalah cik dan encik pegawai pusat sukan upsi
diorang ni lah yang jaga kitaorang masa dekat sini
thanks cik dan encik :)

HOT SPRING, RANAU

aku yang terlebih macam foreigner
macam mau minta sepak. posing entah apa je

aku memilih untuk tidak mandi sebab aku tahu level kesejukkan dia macam mana
so biar aku jadi tukang ambil gambar je lah
then, beberapa minit selepas tuh aku menghilang. balik rumah sebentar. 

BALIK TANAH SEMENANJUNG SUDAH !



ahaha. dalam flight ada budak sibuk cakap sorang-sorang dekat belakang
nak main game lah tuh
tak mau. tak mau. kikikiki

keep in touch, DiyanaTjuman

Friday, November 23, 2012

Sukan IPT Sabah UUM Bola Jaring

Assalamualaikum dan Hello readers.


Ehem. Sebenarnya aku mengantuk sangat tapi entah kenapa time macam ni juga mood nak update belog mendadak tahap maksima. so, aku paksa juga lah kan. 

13 November 2012
Universiti Utara Malaysia

sumber gambar dari si tv plasma
ni gambar masa singgah rnr gurun kalau silap

ya, that day aku terlibat terwakil untuk ke sekian kalinya untuk mewakili SABAHAN + UPSIAN dalam game bola jaring. sejujurnya sebelum bertolak, aku terfikir macam malas nak masuk, tapi disebabkan tak ada orang nak main dan rasa sedikit bertanggungjawab serta terdorong dengan perasaan nak main aku pun join saja. layan. tak best pula kan dah janji buat main tarik tarik diri last minit pula kan. btw, ini kali pertama juga aku join aktiviti ikhsas short form untuk Ikatan Sepadu Anak Jati Sabah. yeah!! you rock bebeh. daripada rasa tak mood mual mual dan nak muntah jadi best gilak pula kan dengan diorang ini. rasa macam berada dikampung pun ada. bila dah kumpul ramai ramai maka keluarlah segala macam bahasa dan budaya bajaunya dusunnya bugisnya. haha. best you. mana mahu cari. (^___^)



wajah ceria dipagi hari. 

pada mulanya aku jadi coach je sebabkan injury masa sukipt tkd hari tu
tapi tetiba jadi beriya pula nak main. kalau dah namanya orang sukan
cuma tu lah aku atlet yang agak emosi sikit. 



Alhamdulillah, Kemenangan Yang Tidak Dijangka


impossible is nothing. sekali lagi aku menekankan ayat ini. tuah ayam nampak dikaki, tuan manusia siapa yang tahu. sungguh, apa yang aku suka tentang sukan adalah keputusan yang tidak dapat dijangka dan semangat untuk tidak mengaku kalah sebelum berjuang. sentiasa ada secebis harapan untuk sang tikus mengalahkan sang gajah. siapa sangka boleh mengalahkan nama nama yang sering digeruni. wahh, macam hebat saja aku berkata-kata semenjak dua menjak ini. ada beberapa perkara terjadi dihari kejadian yang boleh dijadikan tauladan. wekk. 

first, berani kerana benar. bagi aku bila kita berada dipihak yang benar buat apa kita nak takut. ya, memang tidak dinafikan bila kita membuat sesuatu yang salah kita akan mencari pelbagai alasan yang nonsence untuk membela diri. tapi kenalah fikir secara logik benda yang kita nak cakap. sebab dekat sini gak orang boleh tengok tahap pemikiran kita bila sedang bercakap. matured or tak matured. yakkk. jangan main sembur and makan diri sendiri. kata orang, kerana mulut badan binasa. 

second, semua hal kita bawa berbincang. hey guys, dalam hidup ini semua benda kalau boleh kita kena bincang. nak buat apa apa pun kita kena bincang. kita kena fikir sebelum buat sebelum buat keputusan. sebab itu kalau kita tak puas hati kita kena berbincang bukannya nak terpekik terlolong or menyampaikan cerita yang tidak sepatutnya. ehh.

third, pantang landak menyerah kalah. motif. kalau dulu landak sopan santun sekarang versi landak dah boleh berjalan okay. no wonder kalau landak landak semakin berani sekarang ini. aauumm. scene yang paling mencemaskan hari itu, final dua minit sebelum wisel tamat dibunyikan. seorang player jatuh kebumi akibat kekejangan pada bahagian lengan. aku tak pasti sebabnya. mungkin kurang strech pada bahagian itu atau terlalu fatigue akibat game yang berterusan. bila aku tengok muka muka players masa itu almost mentality down. but for me, dalam dua minit macam macam benda boleh jadi. aku yakin dan pasti yang kami boleh. dalam masa itu jugalah, kita sebagai team member kena yakinkan kawan kawan yang kita pasti boleh lakukan. lastly, gold medal. why.? sebenarnya kita boleh tapi mentaliti yang buat kita putus asa. mentaliti kita juga yang buat kita rasa penat. so, kita kena belajar untuk mengawalnya. 


EMAS daripada TEAM NETBALL
























EMAS daripada TEAM FUTSAL
























EMAS daripada TEAM HANDBALL (P)

tahniah team ikhsas upsi. daripada empat sukan yang dipertandingkan kami johan dalam tiga games. ini bermakna kami juara keseluruhan untuk sukan ipt sabah di uum untuk kali yang pertama. sudah pasti orang sekeliling terkejut dan mata terbeliak. teringat kata-kata emcee malam tu, memang team cikgu-cikgu superb power ! apa-apa pun alhamdulillah. hope adik-adik junior lepas ni dapat kekalkan kejuaraan. jangan riak dengan apa yang kita perolehi ye adik-adik sayang.

uolls nampak tak kehitaman kemanisan kami berdua
by the way, penganjur yang macam ni aku nak puji
memang up to date. tengoklah pada papan tanda upsi
the latest !



 tergelak bila tengok muka sendiri. serabai bai.



"kejayaan itu selalunya bermula dengan kesusahan kepayahan dan bermacam jenis dugaan. Patah pensil
boleh diasah, patah semangat anda kalah."


Thanks for reading this. Salam.

Thursday, November 08, 2012

TAEKWONDO SUKIPT PART 2

Assalamualaikum and Hello readers.


rindulah pula nak menaip guna keyboard ni. sudah genap seminggu game dekat usim, nilai hari itu. dengan jayanya layak ke peringkat final. hoyeh, hoyeh. tapi tidak beraksi dengan jayanya untuk mendapatkan gold medal.  (T____T) btw, lebam lebam bengkak bengkak kesan dari game hari tu tak sembuh sembuh lagi. last tuesday dah ke klinik kesihatan universiti then diorang suruh buat x-ray katanya kemungkinan ada kepatahan or keretakan. yang tak boleh nak terima, "sebelum ini ada sakit buah pinggang ke, kencing manis ke?". ha,  motif. okay fine katanya mungkin ini balasannya menyebabkan metacarpal orang patah sampai berbalut hingga ke lutut. im sorry for the young ladies. tak sempat nak minta maaf dekat you sebab tak berkesempatan nak berjumpa. next game lah ya.

semalam pergilah berjumpa dengan doktor dekat ***. aku punyalah baik punya cerita. dia boleh respon, "ok jer. takda apa pun. nanti makan ubat kita tengok perubahan lepas lima hari". what the?? yang ini pun sudah lima hari kot, nak tunggu lagi. aku pun nak jadi doktor kalau macam itu. senang gila. okay fine, abaikan kisah doktor baik nak cerita pasal hari yang tak berapa nak menang tu. 


GAMBAR KENANGAN



just call me didi. glamour sangatlah kan. sebelah itu bout number individu.
signature itu menunjukkan telah menjalankan inspection. 
bout no itu menunjukkan nombor perlawanan. nafas laju macam kuda. game dekata dekat.
side itu menunjukkan warna body protector.

SILVER MEDAL
FLY SENIOR (46KG - 49KG)
from me for upsi


muka suci katanya tapi boleh dapat medal.
encik reporter yang cakap hokay
(^____^)

i forgot your name dear
aku kalah dengan dia masa ni
menang kalah adat permainan, takkan kalah nak masam muka kan
tengok walaupun dalam ring sepak terajang, dekat luar just smile and tegur HI
sebab aku bukan jenis yang banyak cakap. 


kesian tengok logo universiti aku
memang sudah diduga tiap kali game mesti logo tu yang diguna pakai
sila update uolls punya info terkini ya

www.upsi.edu.my

baiklah, yang johan tu abang hashim
we call him kuda kepang
dia ni juara berturut-turut and main untuk team Malaysia
selalu bagi positive motivation kepada players macam aku yang kurang motivated
tahniah bro ! menang lagi !

sesi penyampaian hadiah oleh coach kitaorang pula





alahai nak bergambar dengan maskot punya pasal
kulu kilir tarik telinga dia
bhahahaha

pemenang medal dari kiri: faiz ishak, michelle natalie, diyana tjuman, hashim abbas.

eehh ada jugak gambar team tkd upm
saja tempek. team malaysia ramai dari team diorang ni

 itu team tkd uitm
tengoklah betapa happynya mereka
fakta : coach upsi & coach uitm adalah bestfriend



kecik pula aku tengok si azwan ni. hahaha.

hah tu dia awan nano
hihi first time tengok dia pun terus gelar awan nano
because of dia punya style rambut macam hafiz dalam mv awan nano
yang ni kira ok lah dia ikat kemas, tengok dia lepas rambut bai.
hehehe. anyway, nice hair bro. pandai awok jaga rambut.



DALAM KENANGAN. MASIHKAH KAU INGAT?


 lompatan kegembiraan dari michele

 hanya mampu tergamam dan gelak sakit bila dia landing down dekat kaki aku
tapi takpa yang sakit itu manis bila dikenang
(^___^)




#rindu pula dengan mereka mereka fighter semua. rindu gila gila diorang#
(^___^)